رشته علوم و مهندسی جنگل یکی از رشته های زیرشاخه تجربی می باشد، هدف از شکل گیری و ارائه این رشته تربیت کارشناسان و متخصصانی است که بتوانند در زمینه های مختلفی مانند: اجرا، طراحی و برنامه ریزی برنامه های جنگل داری، جاده سازی در جنگل، مدیریت و سیاستگذاری برای ارتقاء سطح جنگل ها، حفاظت و احیا مناطق جنگلی و... فعالیت کنند. دانشجویان در طول مدت تحصیل در رشته علوم و مهندسی جنگل با مجموعه فنون، دانش ها و مهارت های مربوط به این رشته آشنا شده و می توانند به سازماندهی، مدیریت، طراحی و بهره برداری از منابع طبیعی بپردازند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد رشته علوم و مهندسی جنگل با شماره 1978 907 909 ازسراسر کشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پیش شماره  تماس حاصل نمائید.ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد.(همه روزه)

مشاوره انتخاب رشته علوم و مهندسی جنگل 96-97

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مرکز آوای مشاور می تواند در هر دو زمینه به شما عزیزان کمک کند. ما در این مقاله سعی داریم به توضیح رشته علوم و مهندسی جنگل بپردازیم تا داوطلبان متقاضی این رشته بتوانند با دیدی گسترده درباره زوایای مختلف این رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل می توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

توانایی های لازم در رشته علوم و مهندسی جنگل

دانشجویان و داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته علوم ومهندسی جنگل را دارند باید از توانایی های مربوط به این رشته اطلاع داشته باشند که برخی از این توانایی ها عبارتنداز:

1_ خلاق و فعال

2_ علاقمند به کار در محیط جنگ

3_ آشنایی با علوم زیستی، اقتصادی و فنی و مهندسی

آینده شغلی رشته علوم و مهندسی جنگل

فارغ التحصیلان رشته علوم و مهندسی جنگل می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند برخی از مشاغل این فارغ التحصیلان عبارت است از:

1_ نقشه برداری از جنگل

2_ یررسی و مطالعه طرح های جاده سازی

3_ تامین نیازهای نهالستان های جنگلی

4_ همکاری با سازمان های مربوط

5_ بهره برداری از جنگل ها

6_ شهرداری ها

7_ سازمان مراتح

8_ سازمان پارک ها و فضای سبز

دروس تخصصی رشته علوم و مهندسی جنگل

اکولوژی جنگل ، اقتصاد جنگل ، درخت شناسی ، سیاحت جنگل ، طرح جنگلداری

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد رشته علوم و مهندسی جنگل با شماره 1978 907 909 ازسراسر کشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پیش شماره  تماس حاصل نمائید.ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد.(همه روزه)